نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

نماهنگ آغوش امن/ محمد فکریان-علی طادی

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۴

"آغوش امن" عنوان نماهنگی است که در هفته دفاع مقدس چندین بار از شبکه های مختلف سیما پخش شد. موضوع نماهنگ درباره ی شهدای غواص است و یکی از معدود کارهای قابل دفاعی است که در رابطه با این موضوع ساخته شده است؛ این قابل دفاع بودن به معنای بی عیب بودن آن نیست. جدای از بحث شعر خوب یاحا کاشانی و خوانش قابل قبول رضا صادقی که تا حد خوبی توانسته بود حس عاطفی مورد نظر را در مخاطب ایجاد کند، تصاویر کار، فراز و فرود بسیاری دارد.
 اولین نکته ای که در نگاه اول به نظر می رسد عدم تجانس تصاویر نمایشی ساخته شده و تصاویر آرشیوی به کار رفته است. هر چند تصاویر نمایشی به صورت تک پلان، اغلب قاب بندی گرافیکی مناسب و عکاسانه دارند اما چینش آن ها در کنار تصاویر آرشیوی جبهه و مراسم تشیع پیکرها به همگنی و تعادل درستی نمی رسد. در واقع تصاویر آرشیوی تکمیل کننده تصاویر نمایشی، که روایت اصلی اثر را تشکیل می دهند، نیستند و همین موجب ضعف کلی اثر شده است.
آغوش امن اولین کار جدی موسسه سفیرفیلم در حوزه نماهنگ است و در مجموع برای مجموعه ی مستندسازی که برای پرورش فیلمسازان جوان تلاش می کند اثر قابل قبولی است. محمدمهدی فکریان و علی طادی فیلمسازان جوانی هستند که با ساخت این کار نشان دادند، ظرفیت نسل جوان فیلمسازان متعهد در شاخه های مختلف فیلمسازی، ظرفیت قابل توجهی است و باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

درباره نویسنده
من "قاسم اکبری" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود