ظروف چینی از جمله کالاهای پرمصرفی هستند که در تمام خانه ها وجود دارند. زمانی که به دنبال خرید این محصولات هستیم، غالباً اولین نکته که توجه ما را به خود جلب میکند، فرم ظرف و پس از آن طرح روی آن است. یکی از شرکت های داخلی که چندین سال است در حوزه ی طراحى و تولید این محصولات فعالیت میکند، چینی زرین است. ظروف در این شرکت به لحاظ فرمی به 6 دسته تقسیمشدهاند. این شش دسته با داشتن قابلیت هماهنگ شدن طرحهای گرافیکی مختلف، تنوع زیادی را به وجود آورده اند، بهگونهای که اکنون بیش از 50 طرح در کاتالوگ این شرکت وجود دارد. بعضی از طرحهای گرافیکی با اجرا بر روی چند مدل، باعث افزایش گزینههای انتخاب برای مشتری شده. مانند مدل فلورانس و مدل تینا. این تطبیق طرح گرافیکی با چند فرم، بهخوبی در این مدلها اتفاق افتاده. علاوه بر این، منطبق با فرم ظروف، طرحهایی متناسب روی آنها نقش شده است. مدل ایتالیا اف فرمی کلاسیک دارد، بنابراین طرحهای روی آن بیشتر طلاکوب و نقرهکوب داشته و ساده و متناسب با مجالس است. درحالیکه در مدلهایی که ظروف، مربع و گوشهدار هستند، طرحهای جسورانهتر و جوان پسندانه با تنوع بالا کارشده است.
اما نقطهضعفی که در محصولات به چشم میخورد، فرم بعضی از ظروف است که نیاز به ظرافت و زیبایی بیشتری دارد. فرم فنجان در مدل ایتالیا اف و قوری، قندان و سسخوری در مدلهای کواترو و آلگرو فرمی مناسب استفاده در هتل ها و ساده دارد. این نکته در مدلهای وینچی و آسترو و شهرزاد کمتر به چشم میآید و فرم ظروف بیشتر منطبق باسلیقهی خانگی است. سری شهرزاد کاملاً متفاوت از دیگر گروهها طراحیشده. فرم متمایز این ظروف، سلیقهی آن دسته از مخاطبان را که به دنبال محصولات خاص و در عینحال کمی سنتی هستند پوشش میدهد، مانند مدل سمرقند. در این مدل طرح انتخاب شده با فرم محصول، متناسب و چشم نواز به نظر می آید.
این شرکت علاوه بر کیفیت بالای محصولات خود (به دلیل استفاده از فناوری دکور داخلی لعاب)، باسیاستهای خوب مشتری مداری مانند تعویض ظروف شکسته و تکمیل ست ظروف و همینطور امکان افزایش تعداد هرکدام از ظروف باعث رضایت مشتریان از خود شده است.
امید است این شرکت موفق، با بالا بردن کیفیت و همچنین تنوع فرم ها وطرح های گرافیکی محصولات خود و نیز تبلیغات گسترده تر آن ها، سهم بیشتری در جذب مخاطبین داخلی و خارجی داشته باشد.