«... انگیزۀ اصلی این کتاب در اصل دستیابی به شکل عمیقتری از تفکر طراحی است. چنانچه شما را به تفکر وادارد تا به شکل عمیقتری فرآیند طراحی را بازنگری کنید تا بهگونهای شما را سازماندهی کند که بهتر به فکر طراحی باشید. بهطوریکه محصولات مختلف چه از نظر «طراحی خوب» و یا «طراحی بد» از دیدگاههای متفاوتی همچون دیدگاه هنری، تاریخی و یا گاهی از نقطه نظر زیبایی شناسی، آنالیز مفهوم، تفکر و ایده به عنوان اصل و مبنای طراحی قرار گرفتهاند.
زیبایی شناسی، عملکرد، کارکرد، توسعه پایدار و موقعیتهای اقتصادی محصول؛ این پنج بُعد کیفیتی این امکان را برای شما فراهم میکند که بتوانید محصولات را بهطور دقیقتری با یکدیگر مقایسه نمائید.
همچنین نظریات چند جانبهای از افراد مختلف در مورد یک محصول جمعآوری شده است، تا به نحوی برجسته تفاوت طراحی را از نقطه نظر افراد مختلف نشان میدهد. اگر دسترسی به طراحان و یا افرادی که به صورت نزدیکتر میتوانند با محصول در ارتباط باشند، فراهم باشد، نقلقولهایی از جانب آنها از نظر بُعد فلسفی و یا چگونگی الهام و شکلگیری یک محصول بیان میشود.
همچنین آنالیزهای انتقادی می تواند سکوت طراحی محتوا را بشکند و زمینۀ فرم و عملکرد را تا رسیدن به بازار و ارزشهای اجتماعی محصول باز نماید. اگر شما بتوانید چشم اندازهای متفاوت و جالب را مشاهده کنید، بهتر میتوانید از این کتاب استفاده نمائید. ...»
متن فوق گزیدهای بود از مقدمه کتاب «نقدی بر محصولات طراحی صنعتی» به قلم ویلیام لیدول و جری ماناکسا، با ترجمهای از مهسا حقیپناه، رائیکا خورشیدیان، شادین قندچی مازندرانی، نازیلا محمد قلیزاده و راضیه مهدیه که توسط انتشارات میردشتی برای نخستینبار در سال ۱۳۹۵ چاپ و منتشر گردید.