نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
"این کتاب در درجه اول برای همه طراحان است. طراحان گرافیک، طراحان صنعتی، معماران و همه طراحان دیگری که برای سفارش دهنده کار می‌کنند و هر روز با درخواست‌های متعدد سفارش دهنده دست و پنجه نرم می‌کنند. همه طراحانی که از مشکلات به تنگ آمده‌اند و معتقدند "سفارش دهنده طراحی را نمی‌فهمد"، همه طراحانی که "وقت کم می‌آورند" و همه طراحان از هر نوع و در هر حیطه‌ای که "هیچ وقت از نتیجه کار خود راضی نیستند". این کتاب راهکارهایی را در پیش می‌گذارد تا برای همیشه از عمده‌ی این مسائل فارغ شده، سفارش دهنده را راضی کرده و از حرفه خود لذت ببرند ... این کتاب، یکی از شاخص‌ترین منابع کاربردی در رشته جدید "مدیریت طراحی" بوده و جامع‌ترین مرجعی است که تا کنون در مورد چگونگی تدوین و مدیریت "دیزاین بریف" به نگارش در آمده است. این کتاب درباره همه آن چیزهایی است که هرگز برای طراحان تدریس نمی‌شود! "
"...واژه "تفهیم نامه" به عنوان معادلی مناسب برای واژه "بریف " انتخاب شد. "تفهیم" واژه است که به عمد ماهیتی مبهم دارد که به صراحت به موضوع خاصی اشاره نمی‌کند و به همین دلیل جمع‌بندی و درک هر آنچه باید از قبل مورد توجه قرار گیرد را پوشش می‌دهد و "نامه" به معنی نوشته‌ای مکتوب، خلاصه و کامل است. واژه تفهیم نامه در ادبیات فارسی تا به حال استفاده نشده و کاربردهای دیگری برای آن جا نیفتاده است."
این کتاب به نویسندگی "پیتر ل.فیلیپس" و ترجمه "سلمان یافت آبادی" توسط "موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر" منتشر شده است.



درباره نویسنده
من "زهرا کشاورز" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۲)

۱۶ دی ۹۵ ، ۱۰:۰۶ طراحی سایت
ممنون از مطالب خوبتون.لطفا در مورد طراحی سایت هم مطالب جالب و مفید بزارید.سپاسگزارم.

برای مشاوره تحصیلی و ثبت نام دانشگاه ها به سایت ایران تحصیل یا azmoon.org  مراجعه کنید و مشاوران به صورت تلفنی و حضوری به شما کمک میکنند.

 

آدرس سایت ایران تحصیل

https://irantahsil.org/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود