کار گرافیکی در هر عرصهای زبان خودش را میطلبد. مثلا در عرصهی تبلیغات که مردم به طور ناخواسته با اثر تبلیغی مواجه میشوند، آثار برای برقراری ارتیاط با مخاطب باید ویژهگیهای خاصی داشته باشند. آنها باید در لحظهی اول جذابیت ایجاد کنند، در زمانی کوتاه و با کمترین دادهها پیام خود را منتقل کنند و مهمتر از اینها محتوای خود اثر است که هنرمند برای بیان منظور خود از آن بهره میبرد. امینیان از جمه گرافیستهایی است که این نکات را به خوبی فهمیده و آثار تبلیغاتی او نیز در روندی تدریجی به این مفاهیم نزدیک شده است. پوسترهای او معمولا از دو عنصر ساخته میشوند. موضوع تبلیغ، و تشبیهی که خود او برای انتقال مفاهیمش انتخاب میکنند. او در آثارش این دو عنصر را در تصویری واحد به هم پیوند میدهد تا زاویهای جدید و در جهت موضوع تبلیغ در ذهن مخاطب خود ایجاد کند. شاید مهمترین علت موفقیت کارهای او را نیز بتوان در تشبیههای هوشمندانه و ملموس او دانست.