نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

نماهنگ علی کوچولو / مرکز آوای انقلاب اسلامی

تاریخ نشر : دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

علی کوچولو دیگر خیلی هم کوچک نیست، او هر روز بزرگتر می‌شود و جای خالی پدر را بیشتر حس می‌کند. در سالروز شهادت محسن حُجَجی، مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) نماهنگ علی کوچولو را به علی حججی، فرزند خردسال این شهید بزرگوار و همه فرزندان خردسال شهدای انقلاب اسلامی، از سالهای دفاع مقدس تا شهدای هسته ای و مدافعان حرم تقدیم نمود. علی کوچولو عنوان یکی از برنامه‌های خاطره‌انگیز دهه شصتی‌ها با آهنگسازی مرحوم بابک بیات می‌باشد، که روایتگر ماجراهای پسری است که با مادرش زندگی می‌کند و پدرش به جبهه رفته است. مرکز آوای انقلاب اسلامی با اقتباس از آهنگ تیتراژ این مجموعه، نماهنگی را با همین نام، به کارگردانی حامد حیدری تهیه نموده است. با این حال این نماهنگ صرفاً دربارۀ علی کوچولو نیست، بلکه آینده او را نیز به تصویر می‌کشد، آینده‌ای که در آن علی نیز هم‌چون پدر، به یک قهرمان واقعی تبدیل شده و پایش را از قصه‌ها فراتر گذاشته است. 

محسن حججی پدر قهرمانِ علی کوچولو، در ۱۸مرداد سال گذشته (۱۳۹۶) طی عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید در مرز سوریه و عراق، پس از دو روز اسارت، توسط نیروهای داعش به شهادت رسید. جنازۀ شهید حججی در روز ۷ شهریور به سپاه پاسداران تحویل داده شد و یک ماه بعد در ۳ مهر، هم‌زمان با عزاداری‌های ماه محرم پیکر وی به وطن بازگشت و سرانجام در ۵ مهر طی مراسمی باشکوه با حضور مقامات کشوری و لشکری پیکر این جوان مدافع حرم بر فراز شانه‌های عاشقانه اباعبدالله تشییع گردید.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود