اندک اندک جمع بیشمار یاران، با پای پیاده میرسند تا در روز موعود به کربلای معلی وارد شوند. این مراسم از زمان سقوط صدام و آزاد شدن مسیر کربلا آغاز شده و هر سال فراگیرتر میشود، به طوریکه در این راهپیمایی عظیم، سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون نفر شرکت میکنند. یاران اباعبدالله مسیر طولانی و چند کیلومتری را به شوق وصال طی میکنند تا در روز اربعین به جمع بزرگ عاشقان وصل بشتابند. هرچند این بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان در روز اربعین، عموما توسط رسانههای غربی سانسور میشود اما به عوض در ایران هر ساله تبلیغات و تدبیرات مربوط به این راهپیمایی مهم قوت بیشتری مییابد. امسال علاوه بر راهاندازی رادیو اربعین و سایت پیاده روی اربعین، شاهد پخش یک موشن گرافیک ساده اما خلاقانه بودیم که الزامات حرکت زوار از ایران تا کربلا را شرح میدهد.
امتیاز بالای موشن گرافیک «الزامات سفر اربعین» را باید در سادهسازی مسیر اربعین دانست، شاید بسیاری افراد تصور سخت و پیچیدهای از این اتفاق مهم دارند، اما شوق سفر محرک قوی است که هر سختی را آسان و شیرین میسازد، به همین دلیل در این اثر گرافیکی سعی شده تا این پیاده روی طولانی برای مخاطبان جذاب و ممکن الوقوع نشان داده شود و از این جهت به آن بعد تبلیغاتی نیز بخشیده است. وجه بارز دیگر این موشن گرافیک، ارائه اطلاعاتی دقیق، جامع و مستندگونه است که با بهرهگیری از قدرت تصویر و نوشتار به درک بهتر مخاطبان کمک میکند تا پیشبینی درستی از طول مسیر و اتفاقات پیشرویشان داشته باشند.
این اثر به کوشش خانه طراحان انقلاب اسلامی و به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانهای اوج در هفت دقیقه و سی ثانیه تولید شده و در ایام نزدیک به اربعین به طور مداوم از شبکههای مختلف سیما پخش میگردد تا راهنمای علاقهمندان به شرکت در این مراسم بزرگ مذهبی باشد.