نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

چوگانَک / شرکت چوبین

تاریخ نشر : دوشنبه / ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
شرکت چوبینه با تاکید بر استفاده از چوب، یکی از بازی های قدیمی ایرانی را مورد توجه قرار داده است.
بازی چوگانک با الهام گرفتن از بازی چوگان (که  از بازی های قدیمی ایرانی است) برای تمام اعضای خانواده طراحی شده. این بازی فرصتی برای تعامل والدین با کودکان را در یک محیط دوستانه ایجاد می کند. از جمله نکات قابل توجه در طراحی این بازی، ایجاد تحرک و هیجان برای کودک، حس رقابت سالم، افزایش مهارت کار گروهی و قدرت تمرکز است. تمامی این نکات با انجام  یک بازی ایرانی برای کودک به دست می آید و این خود عامل تمایز این بازی با دیگر بازی هاست.
کودک به‌وسیله چوب چوگانک گوی‌ها را به سمت دروازه‌ها هدایت می کند، دروازه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اندازه آن‌ها قابل تغییر است.  با دورتر بردن نقطه شلیک، فرستادن توپ به درون دروازه مشکل‌تر خواهد شد. یک توپ می‌تواند بر اثر برخورد با توپ دیگر، به درون دروازه وارد شود. می‌توان دروازه‌ها را به شکل‌های متفاوت پشت سر هم قرار داد و توپ را از هر دو دروازه عبور داد. پویایی موجود در این بازی، می تواند عامل خلاقیت و افزایش  مهارت ریسک پذیری و همچنین تخمین کودک از توانمندی‌های خود باشد.
نمونه ی این بازی با برندهای مختلف عرضه شده است که در مقایسه با برند چوبین از کیفیت پایین تر و قیمت بالاتری برخورداراند. توجه به بسته بندی محصولات چوبی با توجه به قیمت بالای این محصولات اهمیت زیادی دارد. به نظر می رسد می توان انتظار داشت، بسته‌بندی‌های بهتری برای این محصولات عرضه شود.
گروه چوبین، با انتخاب این بازی  و طراحی مناسب و ساده ی لوازم مورد نیاز آن، توانسته قدمی سازنده برای انتقال یک بازی قدیمی به نسل جدید بردارد.




درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود