سه شنبه ۲۳ تیرماه ۹۴ مطابق با ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، واژه تاریخساز برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به فرهنگ لغات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... کشورمان اضافه شد و همه نگاهها را به خود معطوف ساخت. متن برجام یا همان توافق وین، توسط فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حضور رسانههای بین المللی، به دو زبان فارسی و انگلیسی قرائت شد و به طور رسمی اعلام گردید که طرفین به توافق جامع دست یافتهاند.
شورای امنیت سازمان ملل نیز پس از دستیابی طرفین به برجام، با صدور قطعنامه مشهور 2231، رسماً از این توافق حمایت نمود و با گنجاندن آن در حقوق بین الملل، به صورت قانونی عمل به آن را الزام آور کرد. اما علیرغم همه پیشبینیها، آنچه که روی کاغذ آمده بود با آن چیزی که رخ داد بسیار متفاوت بود.
موشن گرافیک «تجربه برجام» با استفاده از تصاویر، اخبار و گزارشهای مکتوب رسانههای داخلی و بینالمللی، سیر تاریخی مذاکرات هستهای در طی سه سال را به صورت تصویری و با زبانی ساده روایت مینماید. این اثر که در مدت زمان ۹ دقیقه و به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید و توسط سازمان هنری رسانهای اوج تهیه گردیده، به موضوع برجام و پیمان شکنیهای آمریکا در ارتباط با رفع تحریمها پس از آن میپردازد و با تطبیق دادن توافق نهایی با فکت شیت غربیها، میزان انطباق آن دو را مورد ارزیابی قرار میدهد.
گفتنی است خانه طراحان انقلاب اسلامی، چند صباحی است با ورود به حوزه موشن گرافیکهای سیاسی سعی دارد تا با زبانی ساده و به کمک تصاویر و با استناد به اخبار، اسناد، و گزارشهای منتشر شده در حوزههای مورد بحث، جوانان را با مسائل سیاسی کشور آشنا نماید و آنان را نیز نسبت به سرنوشت کشورشان دغدغهمند سازد.