توجه به فضای مثبت و منفی در همۀ هنرها مهم است اما در گرافیک و بویژه صفحه آرایی، مهم تر؛ از این جهت که در این هنرها مخاطب و نیاز او نقشی پررنگ تر دارد. وجود فضای خالی در هر اثر هنری، اهمیت فضای پر را دوچندان کرده و توجه و تمرکز مخاطب را به آن جلب می نماید؛ ضمن اینکه در صفحه آرایی، وجود چنین فضایی، موجب آرامش بصری مخاطب نیز می شود و مطالعه را برایش آسان و شیرین می سازد. البته این امریست که به وضوح در صفحه آرایی مجموعه کتاب های "اختران" نادیده گرفته شده است. اگرچه طراح تلاش کرده با بهره گیری از تصاویر کوچک شخصیت های داستان در لابه لای متن و متناسب با محتوا، و همچنین در مواردی تغییر رنگ زمینه، از یکنواختی کسالت بار صفحات بی حاشیۀ متن کم کند، اما همچنان سطور طولانی که صفحه را از چهار سو، پر کرده و مجالی برای استراحت چشم مخاطب نمی گذارند آزاردهنده می نماید. همچنین قرار دادن شماره صفحات در لابه لای متن و در جاهایی متنوع و غیرثابت، مخاطب را سردرگم می کند. در مجموع می توان گفت که اگرچه این گونه از صفحه آرایی، خلاقانه به نظر می رسد اما چون هدف اصلی را مخدوش نموده، چندان ستودنی نیست. لازم به ذکر است مدیر هنری این پروژه علیرضا گلدوزیان، طراح گرافیک، کوروش پارسانژاد و صفحه آرا، شاپور حاتمی بوده است.