رسانه را قاب یا پنجره نیز می گویند، چرا که بیننده از طریق این پنجره می تواند با دنیای درون هنرمند ارتباط برقرار کند. طبیعی است که این پنجره محدود کننده است. این محدودیت به معنای آن است که بیننده تنها آنچه را که هنرمند مایل است، می تواند ببیند. به عبارتی، این پنجره ی اندیشه و افکار هنرمند است که به روی مخاطب گشوده شده است.در حین جنگ آمریکا با عراق، یک عکس واحد توسط سه شبکه تلویزیونی بین المللی پخش شد. تصویر وسط، عکس اصلی این واقعه را نشان می دهد. دو تصویر چپ و راست با دو دیدگاه متفاوت اقدام به حذف بخش هایی از تصویر کرده اند که منجر به نمایش دو موضوع کاملا متفاوت شده است.
بخش هایی از کتاب «مدیریت چشم مخاطب»، تألیف محمدحسین نیرومند که در سال 1392 توسط انتشارات فرهنگسرای میردشتی، منتشر گردیده است.