سفره های غذای رنگین و متنوع معمولا مهمانشان را گیج می کنند که کدام غذا را انتخاب کند، مگر آن که غذایی خیلی جلب توجه کند. دکه های روزنامه فروشی هم کم از سفره های متنوع غذا ندارند، پیشخوان شان پر است از نشریات و روزنامه هایی که هر کدام تیتری را به عنوان تیتر یک انتخاب کرده اند و تصویری را بر روی جلدشان به نمایش گذاشته اند تا مخاطب آن ها را انتخاب کند.
در این میان اما هفته نامه ی همشهری جوان، در جلب مخاطب موفق است. اینکه نشریه ای با ادعای جذب مخاطب جوان و در طی حدود ۸ سال همچنان محبوبیت داشته باشد، نکته ی قابل توجهی است. بی شک درصدی از اقبال مخاطبین به این هفته نامه مرهون محمدرضا دوست محمدی است که با خلاقیت در طراحی جلد این نشریه همچنان آن را پر مخاطب نگه داشته است.
دوست محمدی طراح گرافیک جوان و البته با سابقه ای است که در حوزه های مختلف گرافیک تجربه های نویی دارد. وی که هشت سالی است جلدهای همشهری جوان را طراحی می کند، توانسته با ایده های خلاقانه و جذاب، مخاطب را راضی نگه دارد. بسیاری از طرح جلد ها با محوریت چهره های معروف درحوزه های تصویری و ورزشی است که دوست محمدی با کمی شیطنت، آن ها را از تصویر عادی و خشک دور کرده و روحیه ای طنز گونه به این اشخاص بخشیده است. همچنین طرح جلد هایی که برای مناسبت های مختلف طراحی شده خلاقانه و به دور از کلیشه های مرسوم در حوزه ی صفحه آرایی است. رعایت درست و دقیق ترکیب بندی فرم و رنگ، و تطابق تصویر با تیتر یک انتخابی، از نکات قابل توجه این طرح های جلد است که نشان از تبحر و کاربلدی طراح گرافیک آن دارد.