«امروزه پیغامهای گرافیکی ما را احاطه کردهاند. در واقع این پیغامها چنان در تار و پود زندگی مدرن تنیده شدهاند، که به طور ناخودآگاه در ذهن ما نقش میبندند. طراحان با اتکا بر تاثیر بصری مداوم، در صدد جلب توجه بینندگان بودهاند. ایشان یا از رهگذر طرح و نقشهای درشت و واضح، و یا در هالهی ابهام و معانی دو پهلو در پی برانگیختن توجه بیننده برآمدهاند.
این بمباران جلوههای بصری نه تنها موجب شده است تا بتوانیم هر چه بیشتر به نیات این طرحها پی ببریم، بلکه به نوعی فرسودگی منجر شده است که حاصل یکنواختی جریان ارتباطی مجریان تبلیغاتی است. امروزه دیگر برای آن که چیزی توجه ما را به خود جلب کند باید واقعا تفکر برانگیز و گیرا باشد.
غالب طراحانی که در این اثر معرفی شدهاند، رایانه را ابزار اصلی خود میدانند؛ معذلک تمایل به رهایی از قید و بند برنامههای نرمافزاری نیز در میان ایشان مشاهده میشود. شایان ذکر است که قدرت فوقالعاده رایانه و اینترت توانسته است در پیشرفت طراحی گرافیک تأثیر بسزایی داشته باشد، و در عین حال روند متروک شدن سبکهای طراحی را نیز شتاب بخشیده است. ظرف ده سال گذشته، طراحی گرافیک از یک رسانهی استاتیک صرف پیغامهای خلاصهوار (از جمله کتب، پوسترها، آگهیهای نمایشی و غیره) به رسانهای پویا و جذاب مبدل شده است که عرصهی تعاملات گرافیکی، مبتنی بر نقوش هستند.»
گزیدهای از کتاب «بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک»، نوشته شارلوت و فیل، با ترجمهای از مهرداد محمدی که نخستین بار در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات پشوتن به بازار کتاب ایران عرضه گردید.