نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

سنت و تجدد در آثار ایمان راد

تاریخ نشر : سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۳

 استفاده از سمبل ها و نشانه های بومی و تاریخی از جمله طلسم ها، نقوش، نمادها و خطوط کهن ایرانی - اسلامی در طراحی گرافیک نقش مهمی دارد .به خصوص آنکه بسیاری از هنرمندان جوان و معاصر هویت خود را به عنوان یک طراح ایرانی دراحیای این نقوش جستجو می کنند. آثار گرافیکی ایمان راد نیز اینگونه هستند.

کاربرد معمولا دستی نقوش و نماد های ایرانی و بومی یکی از اصلی ترین مولفه های آثار اوست.خود او سفالینه های نیشابور را الهام بخش خود می داند. سفالینه هایی که در واقع نمایشی هستند از ترکیب  زیبای نقوش و حروف درکاربرد یک شیء. 

ایمان راد هنرمندی مشهدی  و متولد سال 1385 است .اودر تمام این سال ها موفقیت خود را بدون داشتن تحصیلات آکادمیک هنری و با اتکا به تجارب شخصی خود به دست آورده است .

درباره نویسنده
من "نرگس تقی‌زاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
شماها یه مشت احمق هنرنافهم هستید.. عنر عنر راه افتادید مثلا راجع به هر زمینه ای که کمترین تخصص کاربردی توش ندارید مطلب بالا بیارید.. همین آقای ایمان راد علیه نظام و اخلاق عرفی کم پوستر نزده.. بعد شماهای احمق از همه جا بی خبر میایید از امثال اینا مطلب می زنید و باز تو بوق و کرنا و خودتون یاز تو زمین امثال این ها بازی می خورید.. یک پیشنهاد: به عنوان نمونه پوستر "گاو ما شیر نمیده *** ****** ** ****!" از آثار همین آقا رو سرچ کنید ببنید ... که با کتیبه های عاشورایی مردم این مملکت چه ***** **** کرده این نامرد.. و آثار دیگه که شما احمق ها از اونا بی خبرید!! حماقت فحش نیست! بیدار شید خواهشا!
https://plus.google.com/+VahidOnline/posts/eexQNXYLv68
پاسخ:
تحریریه :
دوست گرامی با تشکر از نقد صریح شما 
لازم به ذکر است که، نشریه خط به بررسی آثار هنرمندان داخلی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به تولید اثر می پردازند توجه می کند . در این توجه با چارچوب های لازم، بدون تعصبات کور آثاری را که از جهات مختلف قابل عرضه هستند و نکات آموزشی در زمینه فرم و محتوا برای مخاطبان دارند  مورد بررسی قرار می گیرد. 
در این پست به ویژگی خاصی در آثار این طراح گرافیک پرداخته شده است. نادیده گرفتن بخشی از جامعه فعال هنری ایران به دلایل تعصبات غیرعقلانی و استدلالات غیرفنی در عرصه فرهنگ و هنر جایی ندارد. مسلما نشریه خط در مطرح کردن آثاری که از لحاظ محتوا و فرم مغایر با مبانی اسلام و مقدسات دینی و مذهبی باشد حساسیت های خاص خود را دارد. 
از تذکر شما سپاس گزاریم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود