حتما عمو یادگار سال های دور به خاطرتان هست؛ همان خرس بزرگ و پشمالویی که با کشف محصولات ایران رادیاتور دیگر میلی به ماندن در غار نداشت. یک خرس، شبیه همه خرس ها که کم کم در بین مردم محبوبیت یافت. اما حالا چرا و چطور نسل سوم عمو یادگار از آمریکا سر در آورده است؟
فیلم سینمایی«تد» محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا می باشد و شخصیت اصلی آن یک خرس عروسکی فانتزی به نام تد است، که رفتارش گاه حتی خارج از عرف ها و اخلاقیات فرهنگ آمریکایی است؛ اما چطور بدون در نظر گرفتن پشتوانه چنین شخصیتی، این قدر زود سر از تیزرهای جدید محصولات ایران رادیاتور در آورد و با شعار «پشتم گرمه» وارد رسانه ملی شد؟ هرچند این تبلیغات شاد و موزیکال از اجرا و ضرب آهنگ خوبی برخوردارند ولی از برند نام آشنای ایران رادیاتور که حتی نام ایران را نیز با خود یدک می کشد بیش از این ها انتظار می رود، حالا رسانه ملی که جای خود دارد. به قول معروف مشت نمونه خروار است.
هرچند طراحی شخصیت و شخصیت پردازی در کشور ما با ضعف جدی رو به رو است اما با این وجود افرادی هم هستند که به جای رسیدن به ایده های نو و خلاق، به سراغ میان بُرها می روند و از آب گل آلود فرهنگ غرب، ماهی های تپلی را می گیرند و با کمی دست کاری به خورد مردم می دهند تا نه تنها بی هنری خود را مخفی کنند، بلکه با لقمه ای آماده بیشترین نفع را از آن خود کنند و بیشترین ضرر را به فرهنگ مردم وارد آورند.