از آنجا که طراحی عنوان فیلم «محمد رسول الله» از حساسیت بالایی برخوردار بود، طی فراخوانی ۲۶۹۶ نام نوشته از سوی ۱۸۶۲ هنرمند داخلی ارسال گردید؛ که از آن میان۴۰ اثر متعلق به ۳۶ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند. و نهایتاً ۵ اثر شایسته تقدیر و ۳ اثر نیز به عنوان آثار برتر معرفی شدند. اما از آنجا که آثار برگزیده نتوانستند، نظر مجید مجیدی و تهیهکنندگان فیلم را به خود جلب کنند، بنابراین اینبار به تعداد محدودی از طراحان حرفهای همچون مصطفی اسداللهی، صداقت جباری، جلیل رسولی، فرزاد ادیبی، مسعود نجابتی، سید حسن موسی زاده، دامون خانجانزاده، علی وزیریان، صابر شیخ رضایی، محمدرضا دوستمحمدی و ابوالفضل خسروی، به صورت مستقیم سفارش داده شد تا دست به قلم شوند و هر آنچه در چنته دارند برای طراحی نام نوشته فیلم رو کنند.
دست آخر مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله از میان آثار دعوت شدگان نام نوشته طراحی شده توسط جلیل رسولی را بدون مراسم خاصی انتخاب و در کنفرانس خبری فیلم رونمایی کرد.
این نامنوشته هرچند ممکن است ابتدایی به نظر آید، اما جلیل رسولی در طراحی آن بر انطباق نوع خط با زمان تاریخی فیلم تأکید داشته، به همین سبب تعمداً از حرکت به سمت طراحهای گرافیکی اجتناب ورزیده؛ زیرا در آن بُرهه حتی خط کوفی نیز هنوز کاربرد نداشته و در نوشتار از نوعی خط ابتدائی استفاده میشده است.
رسولی برای رسیدن به چنین خطی، که علاوه بر جاذبههای بصری از سادگی خاصی نیز برخوردار باشد، به سمت طراحی با انگشت رفت. هر چند این نخستین باری بود که او بهجای قلم، انگشت خود را در مرکب فرو میبرد، اما نتیجه اولیه حاکی از انتخاب درست او بود؛ بهطوریکه سرانجام به مقصود رسید. استقبال مجیدی از این طرح چنان بود که از او خواست تا با همین شیوه «بسم الله الرحمن الرحیم» ابتدا فیلم و حتی عنوان لاتین اثر را نیز طراحی نماید.