کوروش پارسا نژاد از جمله طراحانی است که نامش با کتاب و نشر عجین شده است. پرونده کاری اش را که ورق بزنیم پر است از سابقه همکاری او با مجلات و نشریات مختلف در مقام طراح گرافیک و صفحه آرا. این روز ها نیز نام او را روی جلد اغلب تولیدات کانون پرورش فکری می توان یافت. بی شک همین پر کاری او در زمینه نشر سبب شده تا بیش از هرچیز صفحه آرای قابلی باشد.
در یک نگاه صفحه آرایی های او همگی نمایشی هستند از چیدمان درست، زیبا و خلاقانه تصویر و نوشتار. همخوانی این چیدمان با درون مایه مجلات و کتاب ها قابل ستایش است. از جمله صفحه آرایی های او می توان به کتاب های رستم و سهراب، طوطی وبازرگان و علی و پیامبر اشاره نمود. این کتاب ها همگی به سفارش کانون و با درون مایه ای تاریخی تهیه شده اند. تمهیداتی که پارسا نژاد در صفحه آرایی این کتاب ها به خرج داده است همگی سبب شده تا با فضایی ایرانی، کهن و در عین حال امروزی و خلاقانه روبه رو باشیم.
صفحات این کتاب ها به شدت پویا و متناسب هستند. در اغلب آنها دو صفحه روبه رو به هم در تعامل مناسب بوده و از هم منفک و جدا در نظر گرفته نشده اند. تحرک کادرهای ایجاد شده، برش تصاویر و نحوه قرار گیری نوشتار از دیگر ویژگی هایی است که سبب شده تا مخاطب نوجوان با صفحاتی کسل کننده و بدون جذابیت رو به رو نباشد.
در مجموع تمهیداتی که پارسا نژاد برای القای فضای تاریخی به کار برده شامل عناصر گوناگونی است؛ بافت، کادربندی و نحوه قرار گیری نوشتار که فضای نگاره هاو چاپ سنگی های قدیمی را زنده می کند، از آن جمله اند. همچنین پارسا نژاد شیوه ی خاصی در نحوه ی استفاده از رنگ دارد، رنگ هایی که اغلب محدود اما پر انرژی به کار می روند.