نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

خلاقیت‌های مردمی در پویش مبارزه با اسرائیل

تاریخ نشر : سه شنبه / ۱۰ فروردين ۱۳۹۵

چندی پیش با بیان جمله‌ای توسط ره‌بر انقلاب به این مضمون که «ملت عاشق مبارزه با صهیونیست است» پویشی مجازی به راه افتاد که مردم عادی خوراک تصویری آن را تهیه می‌کردند. این بار دیگر یک ارگان دولتی نبود که سفارش هنری به یک فرد خاص بدهد، بل‌که مردم معمولی اعم از بزرگ و کوچک از روی علاقه‌ی شخصی در این حرکت سهیم شدند و هر یک به فراخور امکانات و خلاقیت‌‌،‌ انزجار خود را از این رژیم اعلام می‌کردند. اگرچه این نوع از تبلیغات از شعار فراتر نمی‌رود، اما استقبال خوب مردم از این پویش موجب شد تا صفحه‌ی اینستاگرامی آن دو بار توسط اینستاگرام حذف شود و این نشان از اهمیت و تاثیرگذاری آن دارد.
در دوره‌ی ما که انحصار رسانه‌ای تقریبا وجود ندارد و هر کسی با یک اکانت شخصی می‌تواند دست به تولید محتوا بزند، شبکه‌های تصویرمحور مانند اینستاگرام نقش مهمی را در افزایش سواد بصری مردم ایفا می‌کنند. وقتی که افراد ملزم به بیان تصویری می‌شوند، درک آن‌ها از هنرهای تجسمی بالاتر می‌رود و می‌توانند جنبه‌های خلاقه‌ی بیش‌تری بروز دهند. حالا مردم مبارز سرزمین ما شاید مبتدی و گاهی ناشیانه، اما از سر اخلاص تیری رسانه‌ای به سوی اسرائیل پرتاب می‌کنند، ملتی که همیشه عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها بوده است.

درباره نویسنده
من "فرزین خاکی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود