نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

بسته بندی ایرانی / سینره

تاریخ نشر : دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

زمانی که به دنبال خرید یک کرم خوب و یا محصول آرایشی و درمانی متفاوتی هستیم، مارک‌های متنوع و با تبلیغات جذاب گیج‌کننده هستند. در این میان بسته‌بندی خوب بعضی از برندهای داخلی با نوشتار و لوگوی لاتین از برندهای خارجی قابل تمایز نیست. به‌ندرت شرکت‌هایی یافت می‌شوند که باوجود استفاده از نوشتار لاتین بتوانند روح ایرانی محصولاتشان را به مخاطب منتقل کنند. ولی می‌توان شرکت‌های موفقی را نیز در این زمینه یافت. با نگاهی دقیق به فرم بسته‌بندی محصولات سینره، می‌توان مشخصه‌های واحدی در عین تنوع مناسب و هماهنگ با نوع محصول یافت. برای مثال فرمی که برای دئودرانت انتخاب شده است در کنار توجه به مخاطب محصول (بانوان یا آقایان)  و چگونگی قرارگیری راحت در دست و در حین استفاده، فرمی هماهنگ با دیگر محصولات دارد؛ و با آوردن نشان‌های گرافیکی واحد و لوگو، پیوندی مشخص با دیگر محصولات ایجاد کرده است  و یا محصولات مخصوص آقایان با یک تغییر رنگ در لوگو یا بسته‌بندی، از محصولات دیگر متمایز شده است؛ و نمونه‌هایی از این قبیل.
اما نکته‌ای که محصولات سینره را بخصوص در بحث صادرات شاخص می‌کند، انتخاب لوگو و نشانی با الهام از فرم‌های ایرانی است که به‌صورت واحد و با تغییرات اندک بر اساس نوع محصول روی آن درج‌شده است. این فرم روی بعضی محصولات ساده‌تر شده و با تغییراتی در عین انتقال نرمی و لطافت، تأکید بر هویت ملی را نیز نشان می‌دهد. بسته‌بندی محصولات این شرکت نشان از داشتن هویت‌سازمانی واحد دارد که در طراحی برند، بسته‌بندی گرافیکی و فرمی محصول، تبلیغات و نوع ارائه در مراکز فروش، خود را به وضوح نشان می‌دهد.

 

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود