حتما در این چند وقت اخیر جمله «آب هست، ولی کم است» به چشم شما هم خورده است.
بانک سامان که از سه سال پیش حامی تیمهای ملی والیبال ایران بوده، اکنون از محبوبیت والیبالیستهای تیم ملی در آوردگاه مهم لیگ جهانی، بهترین استفاده را کرده و با راه اندازی کمپین «آب هست، ولی کم است» نگاه همه را به این موضوع معطوف ساخته است.
در گرافیک تبلیغاتی این کمپین از یک بطری ساده شده آب استفاده گردیده که میزان مصرف بر حسب آن سنجیده میشود. به کارگیری این گرافیک به ظاهر ساده باعث میشود تا پیام اثر به سرعت مورد توجه قرار گیرد و به راحتی در حافظه مخاطب ثبت گردد.
از برنامه های دیگر این کمپین طراحی و ساخت تندیس آب بود، که توسط طراح خوب کشورمان محمد مهدی آشوری اجرا گردید. این تندیس که با هدف جهانی کردن پیام «آب هست، ولی کم است» طراحی شده، در دور برگشت از سوی کاپیتان تیم ملی در هر بازی به کاپیتان تیم حریف اهدا گردید. فرم کلی تندیس هرچند تداعیگر شکل معمول قطره است، اما سوراخ های قطره مانندی که در سطح بالایی کار ایجاد گشته، سبب شدهاند تا با حرکت نور، تصویر نقش بسته قطره ها در داخل تندیس نیز تغییر زاویه دهند و حسی بدیع و تازه به آن بخشند. سطح مقطع تندیس و محل اتصال ظریف آن نیز خالی از لطف نیست، زیرا اگر کمی دقت کنیم شاهد موج های ایجاد شده بر روی پایه پهن آن خواهیم بود، که یادآورد برخورد قطره با دریا است. نکته مهم دیگر همنشینی درست رنگهاست؛ رنگ لاجوردی که آب را همچون گوهری ارزشمند جلوه میدهد و رنگ طلایی بدنه که نمایانگر ارزش این ثروت خدادادی است و ما را بیش از پیش متوجه این مسئله میسازد که هرچند آب هست، ولی کم است.