بسیاری از محصولات برای اولین بار، برای جهیزیه تهیه میشود و اولین خریداران آن بانوان هستند که علاوه بر کارایی، ظاهر محصول برایشان مهم است. محصولاتی مانند غذا ساز، آبمیوهگیری، پلوپز، پنکه و دیگر محصولات که در بسیاری از خانهها در معرض دید قرار میگیرد، باید طراحی جذاب و مطابق سلیقه مخاطب داشته باشد. پارس خزر، ازجمله برندهای داخلی است که همواره مورد توجه بوده است. نسلهای پیش از دهه ۷۰ معمولاً یک یا چند محصول این شرکت را در خانه داشتند و بخصوص، پنکه و پلوپز آن جز محصولات محبوب بود. بسیاری از محصولات این شرکت، باکیفیت و قیمت مناسب و باوجود طراحیهای ضعیف، همیشه در حاشیه امنی در بازار به سر میبرند.
همهگیر شدن استفاده از مارکهای خارجی، (که طراحیهای جذابی دارند) کمکم این شرکت خوشسابقه را به حاشیه بازار کشاند. چند سالی است، این شرکت با گسترش محصولات و نمایندگیهای خود، دوباره به عرصهی رقابت بازار بازگشته است. طراحی بسیاری از محصولات آن، از گذشته تا به امروز تغییراتی داشته است، ولی فرمهای به روز و طراحیهای جدید در محصولات پارس خزر کمتر به چشم میخورد. بعضی از صاحبنظران عقیده دارند، طراحیهای این شرکت حس نوستالژی بالایی دارد و مطابق باسلیقهی بعضی از مصرفکنندگان است، بخصوص طراحی ساده و مشخص دگمهها و کلیدهای محصولات. این امر شاید درست به نظر برسد ولی برگ برندهی یک شرکت توجه به سلیقهی طیف گستردهای از مخاطبان است. طراحی های ساده و نوستالژیک، در چند محصول محدود میتواند مناسب مصرفکنندگان خاصی که این فرمها را میپسندد باشد ولی تعمیم آن به همهی محصولات میتواند در طولانیمدت باعث کاهش چشمگیر فروش شرکت شود.
اگرچه به نظر میرسد این شرکت پر سابقه، جزء معدود برندهای ایرانی باشد که طراحی مستقل دارد و صرفاً مونتاژ نمی کند و در کنار آن همواره کیفیت قابل قبولی را عرضه کرده است، ولی میتوان این انتظار را داشت تا با توجه بیشتر و درک سلایق مشتریان، طراحی محصولات خود را ارتقا بخشیده و این برند را به انتخاب اول هموطنانمان تبدیل کند.