پوسترهای هیئت را میتوان در مجموعه کارهای فرهنگی-مذهبی تقسیم نمود. این گروه از پوسترها نسبت به کارهای تجاری با مخاطب ارتباط معنویتری برقرار میکنند و مخاطب نیز وقت بیشتری را برای دیدن آن اختصاص میدهد. مجموعه حاضر پوسترهاییست که طی پنج دوره اخیر فعالیت هیئت دانشگاه هنر طراحی و چاپ شدهاند. استفاده از اِلمانهای مذهبی، خوشنویسی، نقوش اسلیمی، بافت زره و مواردی از این قبیل نقطه قوتی در ارتباط و انتقال سریع فضا و مفهوم محرم به مخاطب است. همچنین استفاده از رنگهای خاکستری و مشکی در کنار قرمز که از قدیم بخشی از هویت و فرهنگ عاشورایی بوده در انتقال حس و حال عزاداری ایام محرم بسیار مؤثر عمل کرده است. شیوه کار طراحی در این مجموعه به این شکل است که بعد از انتخاب شعار سالانه، طراح با توجه به مذمون آن طراحی را شروع میکند.اما آنچه در نگاه اول از پوسترها به چشم میآید رنگ و حس عاشورایی آنهاست و این نشأت گرفته از آن است که پوستر در درجه اول برای دیده شدن طراحی می شود نه برای خوانده شدن.
نقطه عطف پوسترهای طراحی شده، مجموعه پوسترهای امسال هیئت است که با هویتی مشابه برای کارگروههای مختلف با هدف تشویق و دعوت افراد فعال در حوزههای مختلف هنری برای فعالیت در مجموعه هیئت شکل گرفتهاند. استفاده از تکنیک عکاسی و چیدمان اِلمانهای تخصصی هر حوزه، در کنار نمادهای مذهبی عاشورایی انتخابیست هوشمندانه که جلوهی بصری جذابی را رقم زده است. ابتدا با تفاوت در طراحی، مخاطب را در نگاه اول جذب میکند و بعد او را وادار به دقت و تحلیل مینماید. با اجرای قوی و استفاده از خطوط گرافیکی، چشم مخاطب را برای خواندن هدایت میکند. همراهی این فاکتورها در طراحی، خوانش جذاب و جدیدی را برای مخاطب خاص خود ایجاد کرده است چرا که مخاطبانش هنرمندانی هستند که نسبت به مخاطب عام از سواد بصری و هنری متخصصانه برخوردارند.