نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

شهید چمران/ خانه طراحان انقلاب اسلامی

تاریخ نشر : شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۵

کم کم تیک و تاک ساعت جان می‌گیرد. هر گام که او به مقصد و مقصود خود نزدیک‌تر می‌شود، رنگ‌ها گرم‌تر می‌شوند و سازهای ناکوک زندگی خوش آهنگ‌تر می‌نوازند. چه کسی فکرش را می‌کرد؟ دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، بهترین شرایط ممکن را به قیمت حضور در میدان جنگ های چریکی در ایران و لبنان رها کند.

خانه طراحان انقلاب اسلامی به مناسبت سی و یکم خردادماه، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، موشن گرافیکی را با موضوع زندگی ایشان تهیه و تولید نموده است. نکته بارز و جالب توجه در این اثر، عدم استفاده از نریشن و تمرکز بر روی تصاویر، موسیقی و صداهای مستند آرشیوی است. در واقع این اثر سایه‌ای گرم از زندگی شهید چمران است، که در سکوت راوی روایت می‌شود. سازندگان اثر کوشیده‌اند تا با حذف حواشی، مسیر زندگی شهید چمران را در چهار دقیقه به شکلی تیتروار برای مخاطبان نسل جوان به نمایش بگذارند و زمینه آشنایی هر چه بیشتر، با این بزرگ مرد تاریخ ایران فراهم آورند.  

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود