نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

یادگیری با طعم لذت/ شرکت سراج فن آموز

تاریخ نشر : دوشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

بهترین راه آموزش و ِیادگیری، به صورت عملی و با کمک بازی‌ها و ابزار مختلف است. مطلبی که خلاء آن در مدارس کشور حس می‌شود، بسیاری از درس‌ها برای دانش آموزان سخت و خسته‌کننده است و غالباً آن‌ها را برای امتحان حفظ می‌کنند وعملاً یادگیری ای اتفاق نمی افتد.
شرکت سراج فن آموز، یک شرکت دانش‌بنیان با هدف شیرین کردن و آموزش مفاهیم خشک کتاب‌های درسی با زبان ساده و لذت‌بخش است تا ماندگاری و درک مفهومی این علوم توسط دانش آموزان بالا برود.
اعضای خلاق و نخبه‌ی این شرکت برای رسیدن به اهداف خود ایده‌ها و نوآوری‌هایی داشته‌اند که پارک فن آموز، برنامه‌های تلویزیونی، نمایش علمی و کارگاه‌های مختلف از جمله‌ی آن‌هاست. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت ساخت محصولاتی جذاب برای آموزش و آزمایش‌های علمی است. تا خود معلمان و دانش آموزان در مدرسه و خانه هم بتوانند این آزمایش ها را انجام دهند.
تجهیزات کمک آموزشی انواع مختلفی دارد که نمونه‌های وارداتی آن در بعضی مدارس غیردولتی کم‌ و بیش استفاده می‌شود. این شرکت توانسته علاوه بر ساخت بومی این وسایل، تجهیزات جدیدی ابداع و تولید کند و همچنین برنامه‌هایی جذاب برای آموزش دقیق به مخاطبان را مکمل محصولاتش قرار دهد. نگاهی همه جانبه و با دقت به روند آموزش را شاید بتوان عامل موفقیت این موسسه دانست. از دیگر فعالیت‌های این مجموعه می‌توان به طراحی و تولید تجهیزات آزمایش و آموزش برای خانه و مدرسه، احداث خانه‌های علم و پارک‌های فن آموز و طراحی و ساخت تجهیزات آن‌ها، تولید برنامه‌های علمی تلویزیونی مانند چیستا و نسیم دانش نما، برپایی مجالس ترویج علمی مانند شب‌های فیزیک، برپایی کارگاه‌های آزمایشگاهی و هم‌افزایی تجارب دبیران، آموزش تعاملی و مجازی در سایت فن آموز، طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاهی، برگزاری  مسابقات علمی دانش‌آموز ی اشاره کرد.



درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۲)

۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۴۶ یه بنده خدا
میشناسمشون...
بعضی هاشون واقعا آدمای مخلصی هستن...
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۳۶ زهرا کشاورز
سلام
برنامه چیستا که از شبکه دو پخش می شد واقعا عالی بود. برنامه ای علمی که فضایی دوست داشتنی و طنز داشت. واقعا راه مناسبی را برای آموزش استفاده کردند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود