بعد از شبکه سوم سیما، حالا شاهد تحولات گرافیکی در شبکه بین المللی «آی فیلم» هستیم. این شبکه سه زبانه (فارسی، عربی و انگلیسی) از سال ۱۳۸۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود و نخستین لوگو آن به سال ۱۳۹۱ بازمیگردد. طرحی ساده که اولین حرف آن، «i » به صورت کوچک طراحی شده بود و بیشترین مانور گرافیکی آرم استیشنها، بر روی این حرف صورت میپذیرفت، زیرا سایر حروف صورتی ایستا و غیر قابل انعطاف داشتد. البته لوگو قدیم این شبکه شباهت بی چون و چرایی با طرح معروف «فوجی فیلم» داشت، به طوریکه حتی نقطه قرمز رنگ و کروی شکل مربوط به حرف آی نیز، که نقطه قوت اثر به حساب میآمد، تا حد زیادی یادآور لکه قرمز درج شده در لوگو این شرکت معروف بود.
اما از اینها که بگذریم به لوگو جدید این شبکه میرسیم، که از ۱۲ دیماه امسال -۱۳۹۴- مهمان قاب تلویزیونهایمان شد. در بسته گرافیکی جدید شبکه آی فیلم که حاصل همفکری محمد جهانی مقدم -طراح گرافیک- و علیرضا پورشکوری –مدیر هنری شبکه– است، با تغییر و تحولات اساسی مواجه هستیم. در واقع تغییرات صورت گرفته، جان تازهای به این شبکه بخشیده و آن را از ورطه تکرار خارج نموده است. آن چه در لوگو این شبکه بیش از همه امیدوار کننده مینمایاند، خارج شدن صد در صد از طرح قبلی و طراحی دوباره آن است. چرا که لوگو جدید بر خلاف پیشین، در عین سادگی، از پویایی و سیالیت چشم نوازی نیز برخوردار است و سطح کیفی طراحی آن به حدی است که میتواند جز برترین لوگوهای صدا و سیما باشد. همچنین با وجود مخاطبین بینالمللی این شبکه در سطح پنج قاره دنیا، کیفیت گرافیک شبکه، آنجایی خودش را نشان میدهد که در کنار سایر کانالهای معتبر و معروف جهانی در معرض انتخاب مخاطبان قرار میگیرد. خوشبختانه تلفیق گرافیک پویا و شاداب این شبکه با فرهنگ ایرانی-اسلامیمان میتواند معرف جلوههای کمتر دیده شده کشورمان باشد. در بسته گرافیکی جدید این شبکه سعی شده تا از هنرهایی چون نقاشی، فرش، خوشنویسی، کاشیکاری، نگارگری و... تا حد مطلوب استفاده گردد و این شبکه به عنوان سفیر فرهنگی ایران در میان مخاطبان شناخته شود.