مسابقات معماری با وجود فراهمآوری عرصهی مناسب برای دانشجویان و معماران اغلب از یک چالش بزرگ بینصیب نمیمانند. چند صباحی است که بیشتر کارفرمایان برای طراحی پروژههای متداول خودشان اقدام به برگزاری مسابقات معماری میکنند و علت این امر، فارغ از خوب یا بد بودن آن، بهرههای مستقیم و غیرمستقیمی است که از این راه عایدشان میشود. درحالیکه در شرایط ایدهآل، مسابقات معماری نقش پررنگی در جذب ایدهها و خلاقیتهای گوناگونی دارند که عرصهی حضورشان در بازار کار حرفهای کمرنگ است. شرکت در مسابقه به خاطر دوری از شرایط مستقیم بازارکار میتواند فرصتی را برای شرکت کننده و کارفرما فراهم کند تا نظرات منحصر به فرد، جدید و گاه رویاپردازانه را فراخوان نمایند. طی این روزها مسابقهای در کشورمان در حال برگزاری است که ماهیت نزدیکی به هدف برشمرده شده دارد.
احتمالا برای نخستین بار است که طراحی یک موکب در مسیر کاروان زیارتی کربلا از طریق برگزاری مسابقهی همگانی انجام میشود. "بنیاد فرهنگی تولی" با دبیری "معماری ما" و با پشتیبانی رسانهای "یانون دیزاین" مسابقهای را برگزار میکند که هدفش تامین نیازهای اولیهی خواسته شده در برنامهی مصوب و درکنار آن، جمعآوری ایدههای خلاقانه است.
در شرح این مسابقه چنین میخوانیم:
از شرکتکنندگان درخواست میشود در زمینهی "طراحی یک موکب زیارتی، شامل کلیهی فضاهای مورد نیاز پیشنهادی و همچنین ایدههایی که میتوانند باعث متفاوت شدن موکب شوند" ایدهپردازی کنند و به "الزامات فضایی تحقق ایدههای مطرح شده" بیاندیشند. به دیگر بیان، شرکتکنندگان باید در راستای "نیازسنجی برای دستیابی به فضاهای مورد نیاز یک موکب در سایت مورد بررسی، طراحی کلی فضاهای لازم و همچنین ایدههای منحصر به فرد برای شاخص ساختن موکب و القای کیفیات مثبتی که در نظر طراحان شرکت کننده نقش خواهد بست." گام بردارند.
جوایز:
صاحب ایدهی اول 30.000.000 ریال معادل سه میلیون تومان
صاحب ایدهی دوم 20.000.000 ریال معادل دو میلیون تومان
صاحب ایدهی سوم 10.000.000 ریال معادل یک میلیون تومان
صاحبان ایدههای چهارم تا دهم 2.000.000 ریال معادل دویست هزار تومان
جهت دریافت فرم ثبتنام و اطلاعات بیشتر از لینک زیر دیدن فرمایید.