در آخرین روزهای شهریور ماه از پوستر جدید انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» رونمایی شد؛ این در حالی بود که اکران آن از ۱۳ آبان ماه و همزمان با روز دانش آموز در گروه آزاد آغاز گردید. این انیمیشن پس از حضور چشمگیر خود در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و کسب دو لوح تقدیر ویژه، در کشورهایی چون لبنان، عراق، ساحل عاج و کویت نیز اکران گردید و با بازخوردهای خوبی رو به رو شد، آن چنان که توانست در رقابت با محصولات فرهنگی غربی، رتبه پنجم فروش را در دوره اکران خود در لبنان به دست بیاورد.
از آنجا که گروه تولید در صدد اند تا اثرشان اکرانی به رسم انیمیشنهای بین المللی داشته باشد، نخستین پوستر تبلیغاتیشان را شبیه به آثار انیمیشنی و تولیدات حوزه سرگرمی طراحی کردهاند. البته قرار است با توجه به گروه متنوع مخاطبان، از پوسترهای دیگر این اثر در زمانهای تعیین شده نزدیک به اکران رونمایی شود.
نخستین پوستر شاهزاده روم اثری فاخر بود که توسط مسعود نجابتی و به سبک و سیاق شیشه نگاریهای کلیسایی قرون وسطی طراحی شده بود. البته با توجه به فضای روحانی و نمادین پوستر، این اثر بیشتر مناسب حضور در جشنوارهها و متناسب ارتباط با مخاطبان بزرگسال بود، چرا که با توجه به عدم شناخت و درک کودکان از پیشینه تصویری این پوستر، باید اثری دیگر جهت جذب کودکان امروزی طراحی میشد.
با توجه به خط داستانی شاهزاده روم، نوع رنگ بندی و طراحی لوگو پوستر تبلیغاتی این اثر حال و هوایی دخترانه به خود گرفته است. هادی محمدیان فارغ التحصیل رشته گرافیک و کارگردان این انیمیشن سینمایی است که طراحی پوستر تبلیغاتی و لوگوی شاهزاده روم را هم به عهده دارد. این اثر به تهیه کنندگی حامد جعفری، محصول گروه «هنر پویا» کنسرسیوم مشترک موسسات «سلوک افلاکیان» و «هفت سنگ» است. همچنین این انیمیشن سینمایی دارای دو سایت مجزا است که یکی به زبان فارسی و برای مخاطبان داخلی و دیگری به دو زبان عربی و انگلیسی ویژه مخاطبان بین المللی طراحی شده و علاقهمندان حوزه کودک و انیمیشن میتوانند فیلمها، تصاویر و بلیط نمایش این فیلم را از طریق سایت اصلی «شاهزاده روم» تهیه کنند.