نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

اشتباه نکنید، این تیزر نه برای یک فیلم، که برای یک کتاب ساخته شده است. هرچند تجربه تصویری از یک کتاب، بسیار متفاوت با خواندن آن است، اما به تصویر در آوردن بریده‌ای از یک کتاب می‌تواند در جهت درک بهتر آن موثر باشد تا تصور ذهنی خوانندگان به حقیقت امر نزدیک‌تر شود. 

چاپ نخست کتاب «دختر شینا» به سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد. این کتاب روایت‌گر خاطرات قدم خیر محمدی کنعان، همسر شهید ستار ابراهیمی هژیر است که به همت بهناز ضرابی‌زاده گردآوری شده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر گردیده و حالا بعد از چهار سال به چاپ بیست و پنجم رسیده است. «دختر شینا» اولین تجربه ساخت تیزر سینمایی در عرصه کتاب به حساب می‌آید، که کارگردانی آن را محمدباقر مفیدی کیا بر عهده دارد و مرکز رسانه‌ای شیرازه تهیه کننده آن است. در این پروژه سینمایی از بازیگران مطرحی چون امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی دعوت به عمل آمده، که پس از مطالعه کتاب به بازسازی گوشه‌ای از زندگی شهید ابراهیمی و همسر ایشان قدم‌خیر محمدی پرداخته‌اند.

گفتنی است نخستین تیرز سینمایی این کتاب شنبه ۳۰ آبان ماه همزمان با آخرین روز هفته کتاب در سینما آزادی رونمایی می‌شود. ابراهیم حاتمی‌کیا، نرگس آبیار، بهروز افخمی، محمدرضا شهیدی‌فر، صادق کرمیار، معصومه آباد و احمدرضا معتمدی از جمله مدعوین این مراسم هستند. همچنین جشن امضای کتاب «دختر شینا» در حاشیه این مراسم برگزار می‌گردد. 

این تجربه جدیدی از همراهی کتاب و سینما است که می‌تواند در جهت تبلیغ مطالعه و پر رنگ کردن نقش فرهنگ‌ساز کتاب حائز اهمیت باشد و جای خوشنودی است که این اتفاق مهم در قالب کتابی با موضوعیت دفاع مقدس و زندگی همسران شهید صورت گرفته، زیرا کتاب‌هایی از این دست نه تنها دارای بار درام و رمانتیک هستند بلکه بخش‌های کمتر دیده شده دفاع مقدس را نیز برای مخاطبان ترسیم می‌نمایند، به طوری که می‌توانند با مخاطبان نسل امروز ارتباط بهتری داشته باشند.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود