نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

فراخوان جایزه معمار 96

تاریخ نشر : جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

مجله معمار از سال ۱۳۸۰ مسابقه‌ی جایزه معمار را به‌صورت سالیانه برگزار می‌کند. تمام پروژه‌های ساخته‌شده پس از انقلاب در چهار گروه عمومی، بازسازی، مسکونی تک‌واحدی و مسکونی آپارتمانی در ایران که در دوره‌های قبل در این مسابقه شرکت نکرده‌اند، مجاز به شرکت در رقابت سال جاری هستند و در چهار گروه جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. پروژه‌های معماری داخلی، اگر دخل و تصرف در اجزای ثابت فضای آنها صورت گرفته باشد، امکان شرکت در گروه بازسازی را خواهند داشت. اما پروژه‌های مرمتی مجاز به شرکت در رقابت نیستند.

خلاقیت و نوآوری در طراحی و استفاده از مصالح، برخورد خلاق با مشکلات خاص پروژه، دقت و خلاقیت در طراحی جزئیات و توجه به محیط اجتماعی و زیست محیطی پروژه از جمله معیارهای داوری این مسابقه می‌باشند. حسین شیخ زین‌الدین، جی ونژن (Zhi Wenjun)، رضا دانشمیر، علی کرمانیان و رامبد ایلخانی هیئت داروان این مسابقه را تشکیل می‌دهند.

در مرحله‌ی نخست همه‌ی شرکت‌کنندگان می‌بایست مدارک خود را پرینت شده در صفحات A3 به‌صورت سیمی‌شده در موعدهای مقرر (شنبه ۴ شهریور برای طرح‌‌های مسکونی، یکشنبه ۵ شهریور برای طرح‌‌های بازسازی، دوشنبه ۶ شهریور برای طرح‌‌های عمومی) به آدرس مجله در خیابان شریعتی، پایین‌تر از میرداماد، نرسیده به بزرگراه همت، کوچه دیباج، پلاک ۶،  واحد ۶ (تلفن‌ و دورنگار:‌ ۲-۲۶۴۰۰۹۸۰) بفرستند. هیئت داوران در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور مدارک رسیده را بررسی و مواردی را که از نظر آن‌ها در مرحله‌ی نخست حذف می‌شوند مشخص می‌کنند. در مرحله‌ی بعد، همه‌ی طراحانی که به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافته‌اند، می‌بایست مدارک پروژه‌ی خود را مطابق جدول زمانی (طرح‌های مسکونی در روز دوشنبه ۱۰ مهر، طرح‌های بازسازی در روز سه‌شنبه ۱۱ مهر و طرح‌های عمومی در روز چهارشنبه ۱۲ مهر به آدرس مجله تحویل دهند. داوری پروژه‌های راه‌یافته به مرحله‌ی نیمه‌نهایی در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه ۱۳۹۶ برگزار خواهدشد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی نوع مدارک ارسالی به مسابقه می‌توانند به سایت www.memarmagazine.com مراجعه نمایند. همچنین برای اطلاعات بیش‌تر در مورد جایزه‌ی معمار می‌توانند با دفتر مجله یا نشانی info@memarmagazine.com تماس بگیرند. جوایز برندگان این دوره در ۲۰ مهر ۱۳۹۶ طی مراسمی که محل برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهدشد، اهدا می‌شود. 

درباره نویسنده
من "نرگس کیان مهر" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود