نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

نیمه خواب نیمه بیدار در آب/آساکاناراهاشی

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵

آساکا ناراهاشی از عکاسان معاصر ژاپن است که در ۱۹۵۹م به دنیا آمده است. ناراهاشی بواسطه مجموعه نیمه خواب نیمه بیدار در آب که توسط مارتین پار کشف و به دنیای عکاسی معرفی شد.اوفارغ التحصیل رشته هنر از دانشگاه واسادا است.این مجموعه در سال۲۰۰۰م عکاسی شده و در نیویورک وپاریس هم به نمایش درآمد. این مجموعه چشم انداز متفاوتی از ژاپن را به نمایش گذاشته است. ناراهاشی برای عکاسی این مجموعه از دوربین ضدآب استفاده کرد. نگاه شناور و دل به دریا سپرده عکاس موقعیت جغرافیایی ژاپن را به عنوان جزیره‌ای که با آب دریا احاطه شده به نمایش گذاشته است. عکس‌ها یادآور نقاشی های قدیمی از کوه فوجی است و اثر معروف موج هوکوسای را یادآوری می‌کند.
پیش‌زمینه که با امواج آب پوشانده شده و در پس‌زمینه می توان نماهایی از برج‌های مرتفع، هواپیما، کوه فوجی، معابد ژاپنی و ... را دید.اتصال غیر منتظره بین آب و زمین از موقعیت عکاس ناشی می شود. با تغییر وضعیت دریا در پیش زمینه، هر تصویر یک چشم انداز جدید از چشم انداز ساحلی نشان می دهد. حالتی از دوگانگی احساس هم در تصاویر و هم در عنوان مجموعه به چشم می‌خورد حالتی بین خواب و بیداری بین احساس خوشایند آرامش و شناور بودن روی آب و به طور همزمان حس تسلیم شدن به نیروی عظیم دریا.

درباره نویسنده
من "کلثوم پیامنی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۲)

۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۰:۱۲ فرزین خاکی
صدای آب رو میشه شنید از عکس‌ها
۳۰ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۱ محدثه آهنی امینه
عکاسی از دید انسانی...جالبه...ی جورایی تضاد و پارادوکس رو وارد کارش کرده...هیاهو و شلوغی های زندگی شهری و آرامش در دل طبیعت...عجب صفایی دارد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود