نمایشگاه بینالمللی میدکس، عرصهایست برای عرضهی محصولات و خدمات مرتبط با معماری و معماری داخلی. این نمایشگاه در ماه گذشته برای هفتمین بار در کشورمان برگزار شد که گردآیهای است از برندهای مختلف که هر یک در تلاش برای عرضهی هرچه بهتر محصولات خود هستند. این شرکتها و برندها در زمینههایی نظیر تولید محصولات پوششی معماری، دکوراسیون داخلی، محصولات چوبی، محصولات سازهای نوین، تکنولوژی خانههای هوشمند، مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالند.
آشنایی با محصولات و تکنولوژیهای جدید و ایجاد فرصتهای شغلی و تجاری مناسب از ارزشهای این نمایشگاه است که هم قشر دانشجو را به سوی خود میکشد و هم فعالان بازار معماری را. مجموعهی نمایشگاه بینالمللی (صرف نظر از کاستیهای بارز در شیوهی نگهداری) فضای نسبتا مناسبی را جهت برگزاری این نمایشگاه فراهم آورده است. در این نمایشگاه طراحی غرفهها، خصوصا در ارتباط با برندهای معماری داخلی و دکوراسیون، اغلب از توجه بالایی برخوردار است و طبعا به سیاق هر نمایشگاه دیگری، اولین و موثرترین ابزار برای جذب مخاطبین، فضاسازی و هویت بصری برند است. نمی توان نادیده گرفت که خلاقیت در طراحی فضا و غرفههای مرتبط با برندهای خارجی (خاصه در زمینهی لوستر و روشنایی) از سطح بالاتری برخوردار بوده که البته ناشی از شناخت بیشتر آنها از اثر فضاسازی در جذب مخاطب است و نه توانایی بیشترشان در طراحی.
برگزاری نمایشگاه های اینچنینی و وسیع در کنار تمام مزایا و فوایدشان، تمرینی جدی برای برنامهریزان در عرصهی طراحی رخداد (event design) است تا بتوانند ضرورتها و نیازهای جذب و ساماندهی چنین جمعیتی را بهتر دریابند؛ حلقهی مفقودهای که در این پدیدهها کمتر به آن توجه میشود.