نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

نمایشگاه بین‌المللی میدکس

تاریخ نشر : سه شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴

نمایشگاه بین‌المللی میدکس، عرصه‌ایست برای عرضه‌ی محصولات و خدمات مرتبط با معماری و معماری داخلی. این نمایشگاه در ماه گذشته برای هفتمین بار در کشورمان برگزار شد که گردآیه‌ای است از برندهای مختلف که هر یک در تلاش برای عرضه‌ی هرچه بهتر محصولات خود هستند. این شرکت‌ها و برندها در زمینه‌هایی نظیر تولید محصولات پوششی معماری، دکوراسیون داخلی، محصولات چوبی، محصولات سازه‌ای نوین، تکنولوژی خانه‌های هوشمند، مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالند.

 آشنایی با محصولات و تکنولوژی‌های جدید و ایجاد فرصت‌های شغلی و تجاری مناسب از ارزش‌های این نمایشگاه است که هم قشر دانشجو را به سوی خود می‌کشد و هم فعالان بازار معماری را. مجموعه‌ی نمایشگاه بین‌المللی (صرف نظر از کاستی‌های بارز در شیوه‌ی نگهداری) فضای نسبتا مناسبی را جهت برگزاری این نمایشگاه فراهم آورده است. در این نمایشگاه طراحی غرفه‌ها، خصوصا در ارتباط با برندهای معماری داخلی و دکوراسیون، اغلب از توجه بالایی برخوردار است و طبعا به سیاق هر نمایشگاه دیگری، اولین و موثرترین ابزار برای جذب مخاطبین، فضاسازی و هویت بصری برند است. نمی توان نادیده گرفت که خلاقیت در طراحی فضا و غرفه‌های مرتبط با برندهای خارجی (خاصه در زمینه‌ی لوستر و روشنایی) از سطح بالاتری برخوردار بوده که البته ناشی از شناخت بیشتر آن‌ها از اثر فضاسازی در جذب مخاطب است و نه توانایی بیشترشان در طراحی.

برگزاری نمایشگاه های این‌چنینی و وسیع در کنار تمام مزایا و فوایدشان، تمرینی جدی برای برنامه‌ریزان در عرصه‌ی طراحی رخداد (event design) است تا بتوانند ضرورت‌ها و نیازهای جذب و ساماندهی چنین جمعیتی را بهتر دریابند؛ حلقه‌ی مفقوده‌ای که در این پدیده‌ها کمتر به آن توجه می‌شود.

درباره نویسنده
من "فردین طهماسبی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود