نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

به نام اسلام، به کام... !

تاریخ نشر : يكشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

این روزها نام ماهر زین را زیاد می شنویم... خواننده ای که متولد لبنان است و در دوران کودکی، به همراه خانواده اش به سوئد مهاجرت کرده، علاقه زیادی به موسیقی رپ داشته و تا به حال دو آلبوم را با مشارکت Awaking Records منتشر کرده است. شرکتی که پیش تر سامی یوسف آثارش را با مشارکت آن تولید می کرد و در حال حاضر از آن جدا شده است. هردو آلبوم ماهر زین، ظرف مدتی کوتاهی طرفداران زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کرد. او بعد از "بزرگ ترین ستاره پاپ اسلام" سامی یوسف، به نقل از روزنامه های معتبر بین المللی، دومین خواننده ی مسلمان است که آثارش بازتاب زیادی در جهان دارد. اگر از همه نکات ریزی که در آثار ماهر زین به چشم می خورد بگذریم، نمی توان از کاربرد نمادی که در پرچم گروه ستیزه جوی داعش در نماهنگ "muhammad" هست، چشم پوشید. در این نماهنگ، به شکل واضحی نماد اصلی این گروه تروریستی پررنگ شده و کل داستان بر محور انگشتری روایت می شود که این نماد را تبیین می کند؛ انگشتری که این روزها با عنوان MaherZain ring شناخته می شود.

حال این سوالات مطرح می شود که، چرا امثال این نماهنگ ها، در بین جوانان ما طرف دار دارد؟ چرا سازندگان نماهنگ های دینی، توجهی به سلیقه مخاطب جوان نمی کنند تا آن ها مجبور نباشند نیاز خود را با این کلیپ ها برطرف کنند؟ ...و یا چرا مخاطبان و جوانان علاقمند به این کلیپ ها، دقتی در نمادها و مباحث فرهنگی به کار رفته در آن ها نمی کنند... چرا با بی اطلاعی محض، فقط لذت می بریم...؟!

درباره نویسنده
من "محدثه آهنی امینه" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

با سلام و احترام.

خیلی جالب بود. این خواننده در سایت آپارات خودمان هم طرفداران زیادی دارد و به چند زبان هم می خواند...ایکاش این مطالب که ما را آگاه می کند در سایت های دیگر هم به اشتراک گذاشته شود.
و کاش تولید کنندگان ما هم به فکر چاره باشند...چاره کار فقط تولید است...
پاسخ:
عرض سلام و احترام...
سپاس از توجه شما...بله مسئله تولید مهم است؛ اما مهتر از آن کیفیتی است که تولید می کنیم...تا به امروز، آثار مذهبی کمی تولید نشده است، اما چه تعداد از آن ها دارای کیفیت مطلوب به لحاظ ساختار و محتوا بوده اند، مسئله است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود