طراحی بازی شاخهای تخصصی در حوزه طراحی صنعتیست که طی دو سال اخیر در حوزه بازیهای فکری پیشرفت قابل توجهی داشته است. بازی پاتک از مجموعه "بازی های هوپا" فرآیندی ساده از بازی ولی بسیار جذاب دارد. بازی که دو نیم کره مغز را فعال مینماید و نقش مهمی در فعالیت هر دو نیم کره مغز میتواند داشته باشد.
نکته قابل توجه در طراحی داستانیست که روایتگر شیوه بازی است. این امر نشان از توجه طراح به اهمیت روایتگری و داستان محور بودن بازی دارد. پاتک خود را اینگونه معرفی میکند: "چشمهایتان را باز کنید. دستهایتان را گرم کنید و برای پاتک برق آسا آماده شوید! سفینههای فضایی به خانهی ماکی حمله کردهاند و شما به عنوان فرماندهی یکی از سفینهها باید دقت کنید تا دقیقا چیزی را از خانهی او ببرید که از مرکز فرماندهی به شما دستور داده است. برای پیروزی، با دقت به تصاویر نگاه کنید و زودتر از سفینههای دیگر دستورهای مرکز فرماندهی را انجام دهید." در این روایت مرکز فرماندهی همان مغز و سفینه همان دست بازیکن است. تاکید بر حرکت سریع و دقت، گویای نقش مؤثر سرعت در بازی و در عین حال دقیق بودن بازیکن دارد.
این بازی جزء شاخه بازیهای رومیزی گروهی قرار میگیرد و حداقل دو نفر باید برای بازی حضور داشته باشند. اما برای تعداد افراد بالای دو نفر محدودیتی ندارد. گروه سنی بازی، بالای پنج سال در نظر گرفته شده است.
طراحی شخصیتها در عین سادگی جذاب هستند و این طراحی علاوه بر در نظر گرفتن تشخیص سریع آن توسط بازیکن، تولید و هزینههای محصول نهایی، چندان نا مرتبط با سادگی شیوه بازی نمیتواند باشد. اما شخصیت مرغ به قوت شخصیت ربات طراحی نشده است. همچنین انتخاب گلدان به جای چراغ رومیزی میتوانست انتخاب بهتری باشد چرا که بارها خطای تصور بازیکن بین این دو شیء هنگام بازی دیده شده است. رنگ وفرم دو عنصر اصلی در طراحی بازی هستند. همانطور که مشاهده میشود طراحی شخصیتها روی کارت با مدل حجمی آن باید همخوانی لازم را داشته باشد. اما نکته قابل توجه این است که علاوه بر حفظ این شباهت، شیطنتهایی در رفتار شخصیتها طراحی شدهاند که آنها جذابتر و دوست داشتنیتر کردهاند.