رنگ ها نقش مهم و مثالی در زندگی ما دارند چنان که هر رنگ در جایی به نشانه ای تعبیر میشود؛ به همین نسبت نیز رنگ ها در تبلیغات اثر گذارند و در نگاه ما معنی مییابند.
برند ایرانی اسنوا که آن را با تولید محصولات لوازم خانگی میشناسیم، مدتی است که در تبلیغات محیطی خود بر دو رنگ آبی و سبز تکیه کرده است. آبی به رنگ آرامش و سبز به نشانه سرزندگی. این بازی غیر مستقیم با رنگ ها اتفاق خوبی است که خوشایند مخاطب است. مثلا وقتی در یک روز گرم تابستانی نگاه سریع و گذرایمان به یکی از بیلبوردهای اسنوا میافتد حسی خنک همچون باز کردن در یخچال به ما دست میدهد، که ناشی از رنگ سرد آبی است.
ارزش گذاری بر گرافیک تبلیغاتی و انتخاب شعار «روی ما حساب کنید» نشان دهنده تلاش خانواده بزرگ اسنوا برای جلب نگاه بیاعتماد مصرف کنندگان در استفاده از لوازم خانگی داخلی است. نقطه قوت تبلیغات محیطی اسنوا را باید در انتخاب جمله تبلیغاتی اثر گذار، بهره گیری درست از هم نشینی رنگ ها و استفاده از عکس ها و تصاویر ساده و صریح یافت، به طوریکه در ترکیب نهایی با ساخت یک کلیت منسجم قادرند پیام مورد نظر خود را در لحظه منتقل نمایند و این مسیری مهم در جهت دیده شدن محصولات وطنی است.
به این ترتیب می توان امید داشت تا اسنوا و سایر برندهای ایرانی موفق با تبلیغات صحیح و اعتمادسازی در راستای اعتلای تولید ملی نوآورانه و دانشبنیان، گوی سبقت را حتی از نمونه های خارجی مشابه نیز بربایند.