نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

خودروهای توریستی / جواد فلاح

تاریخ نشر : جمعه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

دانش و تخصص دانش آموختگان طراحی صنعتی در ارتباط با روش های ساخت مدلسازی (پروتوتایپ) در کنار تولیدات صنعتی، موقعیت های کاری متفاوتی را برای آنها فراهم می کند. شاخه ای از فعالیت طراحان صنعتی که می تواند در کشورهایی چون ایران در راستای خدمت به گردشگری، مورد استفاده قرار گیرد. طراحی و ساخت خودروهای دست ساز جواد فلاح نشان از امکان فعالیت طراحان در این حوزه دارد.

جواد فلاح دانش آموخته طراحی صنعتی، برگزیده 4 دوره متوالی جشنواره خوارزمی، دارای 8 گواهی ثبت اختراع، گواهی شرکت در دو دوره مسابقات روبوکاپ جهانی و مدال طلا و نقره در نمایشگاه ابداعات و اختراعات مسکو است. حاصل علاقمندی او به حوزه طراحی خودرو؛ ساخت خودروهای دست ساز از جمله خودرو رستوران ارکیده، قطار تفریحی توریستی سه واگنه، خودرو تشریفات بازار مبل الماس تبریز و... و همچنین اصلاح فنی و ظاهری خودرو شخصی اش برای بیراهه نوردی و بیابان گردی بوده است. برخی از نمونه های ساخته شده طراحی بر اساس نمونه های موجود قدیمی و برخی اصلاح و الهام از آن هاست.  ساخت خودروهای دست ساز محدودیت ها و مشکلات خاص خود را دارد و جدایی از طراحی بدنه نیازمند ساخت سیستم فنی را نیز می طلبد که این محدودیت هایی را برای طراح به همراه دارد. اما با در نظر گرفتن این موارد می توان روند رو به رشد کارها را احساس کرد. کار مداوم و کسب تجربه می تواند مخاطب را به دیدن آثاری درخور و شایسته تر امیدوار سازد.

از دیگر فعالیت های فلاح، طراحی المان های شهری ست که چندان هم بی ربط به حوزه خودرو نیست؛ البته می توان اظهار داشت قدرت طراحی و ساخت وی در حوزه خودروهای دست ساز از کیفیت بالاتری برخوردار است.


 

درباره نویسنده
من "زهرا کشاورز" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود