گروه تبلیغاتی بادکوبه را به تبلیغات برندهای مختلف میشناسند و کارهای موفقی که باکیفیت بالا و ایدههای خوب به دنیای تبلیغات ارائه داده است؛ ولی این پویانمایی کوتاه یکدقیقهای به دور از دنیای تبلیغات اقتصادی، اهداف زیستمحیطی دارد و ارتباط اتفاقاتی که توسط انسان، در محیط زیست میافتد و باعث تغییر و تخریب آن میشود را به تصویر کشیده است. بادکوبه این پویانمایی کوتاه را باهدف نشان دادن وضعیت خطرناکی که محیط زیست به سمت آن میرود و جایگاه انسان در به وجود آمدن این وضعیت، ساخته است.
این پویانمایی سهبعدی با تصویرسازیهای ساده، تکرنگ و بدون جزئیات زیاد مفهوم را به شکلی ساده بیان کرده که در کنار سرعتبالای اتفاقات به خوبه نشسته است. نکتهی قوت آن نیز در همین سادگی است.
پیام نامحسوس دیگری که در این کار وجود دارد، تأثیر اعمال انسان بر خود اوست. وقتی مردم این نکته را درک کنند که پیامد کوچکترین زبالهای که تولید میکنند یا شاخهای را که میشکنند، در وهلهی اول به خودشان باز میگردد شاید بهترین عامل بازدارنده برای آن ها باشد. طراح برای رسیدن به این موضوع از ساختار روایی دایرهای استفاده کرده است و فردی را در ابتدای پویانمایی در حال قطع کردن درختان نشان میدهد. افتادن این درخت باعث ایجاد اتفاقاتی میشود و درنهایت همان فرد با افتادن یک درخت از بین میرود.
دقت و تیزبینی طراحان این پویانمایی در انتخاب زاویه دید مناسب به این موضوع باعث جلب نظر مخاطب و از دیگر نقاط قوت این کار است.