نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

کریستال تشریفاتی / شرکت جهان کریستال

تاریخ نشر : دوشنبه / ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

بلور و کریستال از جمله کالاهایی است که ضروری محسوب نمی شود و تنها در مناسبت‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. ولی با توجه به حجم بالای واردات و میزان زیاد ارزی که برای این کالا از کشور خارج می‌شود، توجه به طراحی آن ضروری به نظر می رسد.
شرکت جهان کریستال، تنها شرکت تولید ظروف کریستال با برندjcc  در ایران است.
طراحی ظروف کریستال جهان ، توانسته تا حدی باسلیقه‌ی بانوان ایرانی هم سو شود و توجه آن‌ها را به خود جلب کند. به گفته‌ی یک از فروشندگان ظروف بلور و کریستال، خانواده‌های ایرانی به دنبال ظروف پرکار و پرنقش هستند، به همین دلیل کریستال‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، توسط صنعت گران داخلی پرداخت شده و  پرنقش تر می‌شوند تا در بازار با استقبال بیشتری مواجه شوند. ظروف جهان با دقت به این ویژگی، توانسته در بازار داخلی جایگاه خوبی را برای خود پیدا کند. ولی همچنان طرح های استفاده شده روی ظروف، کپی از طرح های خارجی است و عدم اطمینان به طراحان داخلی، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از این شرکت گرفته است.
تبلیغات خوب  یکی از مهمترین  راه های موفقیت یک شرکت است که در پروسه ارائه ی محصول توسط تیم طراحان، برنامه ریزی و اجرا می شود.این شرکت علاوه بر ضعف در طراحی محصول ، در استراتژی تبلیغات نیز چندان قوی عمل نکرده است  و نتوانسته خود را به مخاطبان بخصوص نسل جوان معرفی کند.
مشکلی که ظروف شیشه، بلور و کریستال در ایران دارند، استحکام کم آن‌هاست و اصطلاحاً زود لب پر می‌شوند. این نکته با توجه به قیمت بالای این ظروف، نقطه‌ضعف بزرگی محسوب می‌شود. با پیشرفت‌های اخیر این حوزه به خصوص در کارخانه جهان کریستال، امید می‌رود تا این مسئله نیز رفع شده و ظروف باکیفیت ایرانی بتوانند جایگاه بهتری در بازار ایران و حتی جهان برای خود کسب کنند.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود