بلور و کریستال از جمله کالاهایی است که ضروری محسوب نمی شود و تنها در مناسبتهای خاص مورداستفاده قرار میگیرد. ولی با توجه به حجم بالای واردات و میزان زیاد ارزی که برای این کالا از کشور خارج میشود، توجه به طراحی آن ضروری به نظر می رسد.
شرکت جهان کریستال، تنها شرکت تولید ظروف کریستال با برندjcc در ایران است.
طراحی ظروف کریستال جهان ، توانسته تا حدی باسلیقهی بانوان ایرانی هم سو شود و توجه آنها را به خود جلب کند. به گفتهی یک از فروشندگان ظروف بلور و کریستال، خانوادههای ایرانی به دنبال ظروف پرکار و پرنقش هستند، به همین دلیل کریستالهایی که از کشورهای دیگر وارد میشوند، توسط صنعت گران داخلی پرداخت شده و پرنقش تر میشوند تا در بازار با استقبال بیشتری مواجه شوند. ظروف جهان با دقت به این ویژگی، توانسته در بازار داخلی جایگاه خوبی را برای خود پیدا کند. ولی همچنان طرح های استفاده شده روی ظروف، کپی از طرح های خارجی است و عدم اطمینان به طراحان داخلی، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از این شرکت گرفته است.
تبلیغات خوب یکی از مهمترین راه های موفقیت یک شرکت است که در پروسه ارائه ی محصول توسط تیم طراحان، برنامه ریزی و اجرا می شود.این شرکت علاوه بر ضعف در طراحی محصول ، در استراتژی تبلیغات نیز چندان قوی عمل نکرده است و نتوانسته خود را به مخاطبان بخصوص نسل جوان معرفی کند.
مشکلی که ظروف شیشه، بلور و کریستال در ایران دارند، استحکام کم آنهاست و اصطلاحاً زود لب پر میشوند. این نکته با توجه به قیمت بالای این ظروف، نقطهضعف بزرگی محسوب میشود. با پیشرفتهای اخیر این حوزه به خصوص در کارخانه جهان کریستال، امید میرود تا این مسئله نیز رفع شده و ظروف باکیفیت ایرانی بتوانند جایگاه بهتری در بازار ایران و حتی جهان برای خود کسب کنند.