فهیمه نوری دهنوی طراح و سازنده زیورآلات متولد ۱۳۶۵ مدرک کارشناسی خود را در رشته صنایعدستی از دانشگاههنر اصفهان و کارشناسیارشد را از دانشگاهسوره گرفته است. نوری در حال حاضر مدرس دانشکده فردوس و الزهرای مشهد است. او در گفتوگوی کوتاهش با خط درباره مجموعه "ذکر و زیور" می گوید:
فکر اصلی ذکروزیور ازآنجایی آمد که بر روی نگین انگشتر بسیاری از بزرگان دین حداقل یک ذکر و دعای خاص به دلیل استحباب، خواص و اثرات آن دیده میشد.
مورد دیگری که موجب رغبت من در انجام این ایده شد؛ طی مطالعه میدانی دربازار طلا و جواهرات ایران کمبودی را احساس کردم. مسئلهای که من را ناراحت میکرد در حوزه زیورالات آیینی (من این اسم را برایش گذاشتم) طراحی و اجرای اذکار و ترکیب آن با اشکال بیگانه بود. نقص دیگر در زیورآلاتی که منقش به اذکار و ادعیه بود؛ مسئله محدودیت مکانی برای استفاده از آنها است.
فرمها و قاببندی، نقشها و اسلیمیهای دستساختههایم الهام گرفته از اشیای تزیینی و زیورآلات دوران زند و افشار و بخصوص هنر سنتی و تذهیب دوران صفویه است.
در ابتدای کار با اذکار و ادعیه به جز استفاده از خط کوفی تصمیم گرفتم خط دیگری را هم تجربه کنم.پس از مدتی، در مطالعه ی تصویری که بر زیورآلات شیعی(دوران صفوی و...) داشتم، کاربرد زیاد خط ثلث را در آنها مشاهده کردم و احساسکردم که این خط در طراحی، هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ تکنیکی همنشینی بیشتری را با اذکار منتخب مجموعه دارد .در این فرایند از آموزشها و مشاورههای استاد مسعودنجابتی و محسنعبادی در جلسات اختصاصی بهرهبردم.
در طراحی ترکیب فرم و تایپوگرافیها همیشه سعی داشتم به طرحی خلاقانه، از هم آمیزی فرم با نوشته به پیچش های بدیعی برسم.
یکی از نگرانیهایم در روند طراحی، بحث حرمت اسماء در تماس با بدن بود که برای رفع این مشکل، در طراحی فرم کلی آویزها، پایهای قرار دادم تا اسم با سطح بدن در فاصلهی کمی قراربگیرد.
به غیر ازگردنآویزهای "یاکافی" و "یاقاضیالحاجات" که به وسیله شرکت گلرز از جنس طلای زرد و سفید به تولید انبوه رسیدهاست. جنس عموم دستساختههایم از برنج و نقره است.